W jaki sposób atmosfera panująca w zespole wpływa na jego pracę?

Niby najprostsza rzecz, ale często tak trudna do realizacji w życiu zawodowym. Atmosfera w pracy – bo o niej mowa, nie jest jak zadanie do wykonania, ani projekt do zrealizowania. Jest czymś o co muszą dbać wszyscy członkowie zespołu pracowniczego. Ale pracownicy niewiele zdziałają, jeśli życzliwość i pozytywne nastawienie, nie będą wynikały bezpośrednio z zachowania kierownika zespołu.

Budowaniem pozytywnej atmosfery w zespole powinien zająć się przede wszystkim manager. Pierwsze kroki przy budowaniu przyjaznych relacji pomiędzy pracownikami, stawia się już na etapie budowania zespołu. Chodzi o to, żeby do zespołu zrekrutować odpowiednie osoby – miłe, serdeczne i oraz wykazujące się pozytywnym podejściem. Pracodawcy starają się już na etapie szukania pracowników, przekazywać informacje w ofertach pracy w Lewinie Brzeskim. W sekcji “oczekiwania” kandydaci przeczytać mogą m.in. że pracodawca oczekuje otwartości, uśmiechu na twarzy, życzliwości czy towarzyskości. Jednak większość z tych cech, można poznać dopiero przy rozmowie kwalifikacyjnej.

Każdy odpowiedzialny manager powinien dbać o tłumienie w zarodku zachowań związanych z: plotkowaniem, brakiem zrozumienia, egocentryzmem, alienacją, czy brakiem umiejętności słuchania. Ludzie są tylko ludźmi, dlatego pomimo wszelkich starań, każdemu może zdarzyć się gorszy dzień w pracy. Dlatego pojedyncze sytuacje, nie powinny być powodem do obaw. Ale kiedy kierownik zauważy, że dany stan trwa więcej niż dzień, wówczas powinien umiejętnie zareagować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *