Niby najprostsza rzecz, ale często tak trudna do realizacji w życiu zawodowym. Atmosfera w pracy – bo o niej mowa, nie jest jak zadanie do wykonania, ani projekt do zrealizowania. Jest czymś o co muszą dbać wszyscy członkowie zespołu pracowniczego. Ale pracownicy niewiele zdziałają, jeśli życzliwość i pozytywne nastawienie, nie będą wynikały bezpośrednio z zachowania kierownika zespołu.
Budowaniem pozytywnej atmosfery w zespole powinien zająć się przede wszystkim manager. Pierwsze kroki przy budowaniu przyjaznych relacji pomiędzy pracownikami, stawia się już na etapie budowania zespołu. Chodzi o to, żeby do zespołu zrekrutować odpowiednie osoby – miłe, serdeczne i oraz wykazujące się pozytywnym podejściem. Pracodawcy starają się już na etapie szukania pracowników, przekazywać informacje w ofertach pracy w Lewinie Brzeskim. W sekcji “oczekiwania” kandydaci przeczytać mogą m.in. że pracodawca oczekuje otwartości, uśmiechu na twarzy, życzliwości czy towarzyskości. Jednak większość z tych cech, można poznać dopiero przy rozmowie kwalifikacyjnej.
Każdy odpowiedzialny manager powinien dbać o tłumienie w zarodku zachowań związanych z: plotkowaniem, brakiem zrozumienia, egocentryzmem, alienacją, czy brakiem umiejętności słuchania. Ludzie są tylko ludźmi, dlatego pomimo wszelkich starań, każdemu może zdarzyć się gorszy dzień w pracy. Dlatego pojedyncze sytuacje, nie powinny być powodem do obaw. Ale kiedy kierownik zauważy, że dany stan trwa więcej niż dzień, wówczas powinien umiejętnie zareagować.