współpracownicySprzyjająca atmosfera w miejscu pracy może mieć ogromne znaczenie dla efektywności całego zespołu. Często między poszczególnymi osobami rodzą się głębsze więzi, co prowadzi do przyjaźni nie tylko w biurze, ale również poza nim. Okazuje się jednak, że dobrym zwyczajem jest wyraźne oddzielenie sfery prywatnej od zawodowej. Dzięki temu pracownicy nie będą stawiani w niezręcznych sytuacjach.

Budowanie relacji to trudne zadanie

W naszym życiu zawodowym może pojawić się wiele różnych sytuacji, które mogą zaważyć na lojalności pomiędzy współpracownikami. Pamiętajmy, że w pracy powinniśmy być lojalni przede wszystkim względem szefa. Właśnie dlatego w momencie, gdy budujemy silne relacje ze współpracownikami, mogą pojawić się pewne niezręczne sytuacje. Jedną z nich będzie moment, w którym szef poprosi nas o zachowanie dyskrecji w pewnej kwestii, a nasz przyjaciel będzie naciskał na to, aby wyjawić mu tajemnicę. Nawet kiedy nasz kumpel od serca będzie deklarował milczenie – lepiej nie wyjawiać tajemnicy.

Ploty, plotki, ploteczki

Plotkowanie w biurze jest w złym takcie. Lepiej unikać obgadywania swojego szefa, czy też innych współpracowników. Takie informacje bardzo szybko i łatwo się rozchodzą, dlatego dobrym pomysłem jest całkowite unikanie podobnych sytuacji.

Buduj relacje, ale mądrze

Pamiętaj o tym, że budowanie relacji z współpracownikami jest bardzo ważne. Jednak w tym wszystkim pamiętajmy o szczerości, asertywności, a także dojrzałości. Zachowujmy się uczciwie wobec innych osób, a na pewno będzie to dla nas opłacalne. Przede wszystkim będziemy posiadaczami czystego sumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *