Kiedy ubiegasz się o upragnione stanowisko pracy w upragnionej organizacji, starasz się dopieścić swoje dokumenty aplikacyjne. Idziesz do profesjonalnego fotografa, żeby zrobić biznesowe zdjęcie. Płacisz doradcy zawodowemu, żeby wykreował twój wizerunek na stronie A4. Spędzasz godziny na dopracowaniu listu motywacyjnego pod ofertę pracy w Głogówku. Jeśli są to wszystkie działania, które podejmujesz, aby zrobić dobre wrażenie na przyszłym pracodawcy, to wiedz, że zapomniałeś o jednym niezwykle ważnym elemencie tej układanki. Jaki to element?
Elementem jest społeczny dowód słuszności. Na czym on polega i jak o niego zadbać?
W kwestii zawodowej, społeczny dowód słuszności uzyskamy wtedy, kiedy uzyskamy zbiór rekomendacji od naszych współpracowników, przełożonych a nawet klientów z Głogówka. Dowody uwiarygodniające nas jako pracowników, zbieramy na naszych profilach w biznesowych mediach społecznościowych. Jeśli pracujemy jako handlowiec, to takie opinie wystawione przez innych zweryfikowanych użytkowników, będą na wagę złota. Często jeśli posiadamy odpowiednią ilość wiarygodnych rekomendacji zawodowych, dla pracodawców możemy jawić się jako pracownik doskonały.
Jak zadbać o rekomendacje w social mediach?
Jeśli wiemy, że dana osoba z którą pracowaliśmy, lub nadal pracujemy, bądź też klient, którego obsługiwaliśmy, wystawi nam dobrą opinie – śmiało możemy o nią poprosić. Nie wysyłajmy takiego zapytania do wszystkich znanych nam osób, bo może się okazać, że efekt będzie odwrotny od zamierzonego – zamiast kilku, ale korzystnych opinii, uzyskamy wiele, ale takich z których nie będziemy zadowoleni.