Niezależnie od miejsca pracy w zespołach zdarzają się różne spory. Może to się zdarzyć nawet w Grodkowie. Dlatego warto poznać kilka sprawdzonych zdań, które ułatwią załagodzenie sporu. Ważne jest to, aby wypowiedzieć je z pewnością. Pokazać z jeden strony niezadowolenie z zachowania współpracownika. Ale z drugiej dać mu szansę na poprawę. Najważniejsze jest to, aby załagodzić sytuację, a nie ją zaognić. Każdy choć raz spotkał się z awanturnikiem w swojej pracy. Z taką osobą lepiej nie wdawać się w niepotrzebne słowne utarczki. Nie warto też zachowywać milczenia – nieprzyjemny monolog nad głową to ostatnie o czym się marzy. Poznaj kilka sformułowań, które można z powodzeniem wykorzystać w czasie takich kryzysowych sytuacji.

  1. Posłuchaj – nie kłóćmy się.
  2. Proponuję zakończyć ten spór. Wspólnie na pewno rozwiążemy problem. Możemy spróbować?
  3. Cenię cię jako pracownika. Jednak jest mi przykro, kiedy krzyczysz. Czy możemy porozmawiać?
  4. Próbujesz wejść ze mną w spór już X raz w tygodniu. Zróbmy sobie teraz przerwę w rozmowie. Wrócimy do tego dialogu za 15 minut, dobrze?
  5. Rozumiem, że skoro krzyczysz, znasz lepsze rozwiązanie dla zespołu. Proszę. Słucham cię.
  6. Proszę, przyjdź do mnie, kiedy będziesz zdecydowany na spokojną rozmowę.

Te proste zdania mogą niekiedy rozbroić tykającą bombę. Warto je wypróbować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *