Chwalić czy nie? Jak docenić swoich podwładnych?

pochwała od szefaAtmosfera ma kluczowe znaczenie w każdej firmie. W życiu zawodowym istotne znaczenie ma nie tylko wynagrodzenie, ale również zachowanie innych pracowników. Okazuje się, że docenienie swoich podwładnych może ich zmotywować do jeszcze efektywniejszej pracy. Jak robić to dobrze?

Okazuje się, że jest to problem, który spotyka bardzo wielu szefów. Dzieje się tak, ponieważ nie jesteśmy uczeni takiego zachowania i nie do końca wiemy jak podejmować się takiej rozmowy.

Każda osoba lubi pochwały

Pozytywny feedback niesie ze sobą bardzo wiele korzyści. Przede wszystkim pracownicy wiedzą, że ich praca została doceniona, a ponadto wykonali ją dobrze. Kolejnym razem również będą dążyć do takiego efektu, aby zadowolić szefa. Pamiętaj o tym, że w tym przypadku nie tylko słowa mają znaczenie, ale również same okoliczności, a nawet sposób w jaki dany komunikat został przekazany.

To oznacza, że warto chwalić konkretnych pracowników personalnie. Możesz również doceniać cały zespół, jeżeli wiesz, że doszli oni do konkretnego sukcesu wspólnie. Pochwały wyrażaj tylko wtedy, kiedy masz do tego odpowiednie powody. Możesz robić to publiczne, wtedy będzie to skuteczne działanie!

Pamiętaj również o tym, aby w swoich codziennych kontaktach ze współpracownikami wyróżniać się odpowiednią empatią oraz wrażliwością. Jest to najlepszy sposób na to, aby lepiej ich poznać i dostosowywać rodzaj pochwały do ich potrzeb, a także oczekiwań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *