Chcesz budować swój profesjonalny wizerunek i zależy Ci na tym, żeby pracodawcy traktowali Cię poważnie? W takim razie „na poważnie” weź się za odpowiednie kreowanie treści na swój temat. Najlepiej jest zacząć od Twoich kont na portalach społecznościowych.
Okazuje się, że w dzisiejszych czasach pracodawcy podczas procesu rekrutacji zwracają uwagę na wiele różnych kwestii, nie tylko na Twoje CV, czy też list motywacyjny. Podczas rozmowy rekrutacyjnej istotne znaczenie ma dla nich Twoja prezentacja, wygląd, ubiór, a także gesty! Jednak już przed rozmową rekrutacyjną wielu z nich zagląda na portale społecznościowe, aby sprawdzić Twój wizerunek w sieci. Właśnie dlatego powinieneś zadbać o takie niuanse.
Jak powinien wyglądać Twój profil na portalu społecznościowym?
Pamiętaj o tym, że w internecie nic nie ginie. To właśnie dlatego tak istotne jest to, abyś udostępniał do informacji publicznej jedynie posty, których na pewno nie będziesz wstydził się w przyszłości.
Postaraj się za bardzo nie uzewnętrzniać. Lepiej nie wrzucaj prywatnych zdjęć z wakacji w stroju kąpielowym na tle palm z alkoholem w ręce. Może to nie spodobać się Twojemu potencjalnemu pracodawcy. Po prostu może nie traktować Cię poważnie w roli kandydata na konkretne stanowisko.
Oczywiście wszystko jest bezpośrednio zależne od konkretnego zawodu, a także firmy. To właśnie dlatego musisz już od samego początku jasno określić swoją drogę. Dbaj o swój wizerunek w sieci, a w przyszłości na pewno nie będziesz musiał przejmować się niewygodnymi rozmowami i tłumaczeniem się z poszczególnych postów.