Niezależnie od miejsca pracy w zespołach zdarzają się różne spory. Może to się zdarzyć nawet w Grodkowie. Dlatego warto poznać kilka sprawdzonych zdań, które ułatwią załagodzenie sporu. Ważne jest to, aby wypowiedzieć je z pewnością. Pokazać z jeden strony niezadowolenie z zachowania współpracownika. Ale z drugiej dać mu szansę na poprawę. Najważniejsze jest to, aby załagodzić sytuację, a nie ją zaognić. Każdy choć raz spotkał się z awanturnikiem w swojej pracy. Z taką osobą lepiej nie wdawać się w niepotrzebne słowne utarczki. Nie warto też zachowywać milczenia – nieprzyjemny monolog nad głową to ostatnie o czym się marzy. Poznaj kilka sformułowań, które można z powodzeniem wykorzystać w czasie takich kryzysowych sytuacji.
- Posłuchaj – nie kłóćmy się.
- Proponuję zakończyć ten spór. Wspólnie na pewno rozwiążemy problem. Możemy spróbować?
- Cenię cię jako pracownika. Jednak jest mi przykro, kiedy krzyczysz. Czy możemy porozmawiać?
- Próbujesz wejść ze mną w spór już X raz w tygodniu. Zróbmy sobie teraz przerwę w rozmowie. Wrócimy do tego dialogu za 15 minut, dobrze?
- Rozumiem, że skoro krzyczysz, znasz lepsze rozwiązanie dla zespołu. Proszę. Słucham cię.
- Proszę, przyjdź do mnie, kiedy będziesz zdecydowany na spokojną rozmowę.
Te proste zdania mogą niekiedy rozbroić tykającą bombę. Warto je wypróbować.